Tuesday, February 24, 2009

Melawan Kesepian...

Pernah nengok cerita kasut tumit tinggi kat astro tu? pasal 3 org kawan yang bkawan sampai beranak pinak siap janda dan anak dara tua? hahahha.. td sesambil jalan nak pi kat kete ngan emec and yaya, kitorang borak².. aku tak abis² dengan sakit ati aku pada org yang x sedar dek untung, emek pada laki org yang masih kejar dia x berenti, yaya as usual lahkan.. ati kering.. :)

Ttiba emac ckp... kita mcm drama kan? and aku jawab mmgla... cam cerita kat astro tu Kasut Tumit Tinggi.. aku tgk kaki memasing.. 3-3 pakai sliper.. drama kita nak bg tajuk apa?? suraya jawab sliper biru.. (aku tatau kenapa sliper tu warna biru) kitorang pun sempatlah merepek buat drama sendiri..

Hem.. idup ni mmg mcm drama.. apa yg aku alami lately mmg sgt drama. td pun aku masih mempertikaikan mcm mana boleh buat aku mcm ni? mcm mana lelaki mudah sgt nak lupa semuaaaaaaa susah senang yg dah harung sesama? lupa sume sumpah, janji kononnya tu? nahhh kan.. aku dah emo balik!! aku menyampahsssssssssssssssssssssss!!!

Continue cerita.. pi makan kat SUP KETIN.. ha.. korang penah rasa? urat ketin tu dibuat sup. mmula aku cam pelik. tp bila makan sedapla kan.. last saturday mkn ngan yaya and jim kat sana.. arini bwk emac lak.. sblm klua kak aini pesan ngan aku, tlg tapaukan nasik lauk ayam goreng, telur masin, sayur kobis, sambal belacan..

lepas da makan, suraya suh aku bangun bungkuskan kak aini nyer nasik.. suraya mengalami masalah menstrual arini so x larat nak bangun. aku pulak mengalami masalah malas.. yg jd mangsa ada lah emac. emac pun bangun.. aku dok ulang lauk kak aini byk kali.. nampaknya dia hafal..

ttiba aku toleh tgk emek tgh amik lauk. tp kat dlm bekas tu ada sayur ijau. dlm ati aku cam terdetik, kenapa ijau?? kobis kan putih. aku nak tanya emac tp lelama aku lupa. sampai opis aku online.. tgk status suraya "emac x kenal sawi ngan kobis" hahahhaha... baca blog suraya.. clear picture i get.. dia mati² ckp ngan kak aini yg dia amik sayur kobis!

adoiyaiiii.. emac.. ko mmg gagal... masak air HALF COOK! sawi ngan kobis xleh beza.. cemana ni emac??? aku rasa salah satu sbb kenapa blum kawen, ko x kenal sawi ngan kobis!! hek hek hek! aduhaiiiii... mlm nnt gatsue pun join tdo sama.. hoooreyyyy!

aku bsyukur, saat2 mcm ni, kengkawan aku sume ada.. dorang buat aku ketawa, dorang dengar sume keluh kesah aku.. and aku tau, kawan² tak khianati aku semacam mana org lain khianati aku..

“Perhaps our eyes need to be washed by our tears once in a while, so that we can see Life with a clearer view again.”

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apapun ini
Pelajaran yang berarti

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...
[Melawan Kesepian lirik on http://top10mp3download.blogspot.com ]

Semoga kepergianmu
Tak akan merubah apapun
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...

Semoga kepergianmu
Tak akan...
Semoga mampu kulawan
Kesepianku...

* Biarpun hilangnya dia dr idup aku, terlalu banyak mengubah perjalanan, aku tetap berjalan.. sebab aku tau.. semuanya sudah ditentukan...

Apapun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template