Saturday, February 14, 2009

cinta tak semestinya bersatu...

"Wahai anda yang bgelar wanita, cubalah fikirkan mungkin ALLAH sengaja mahu anda berjumpa dengan org yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila anda akhirnya menemui insan yang betul, anda akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah disebalik pemberian itu.
Siapa tahu dia bukanlah insan yang terbaik buat anda kerana anda terlalu baik untuknya, lalu anda dipisahkan untuk bertemu pula dengan insan yang lebih baik lagi sesuai. Tidak bolehkah anda berpegang pada prinsip ini?
Ingat, setiap kejadian menyimpan hikmah2 yang hanya diketahui oleh ALLAH. Anda tidak boleh terlalu kecewa dengan sesuatu kejadian sebab hikmahnya anda tidak ketahui. Begitu juga anda tidak boleh terlalu gembira dengan sesuatu keuntungan sebab anda juga tidak tahu akibatnya"- petikan buku motivasi "membina hati bahagia dr tuah iskandar al haj.

*i found this book at kak aini's house yesterday. And I bring it along with me. Just about half an hour ago, I decided to read it. And I guess ini kurniaan tuhan... Panduan utk aku menjadi lebih tabah...

2 comments:

Anonymous said...

AGREED.... CONTOH TERDEKAT BABE...;-)

CaSRieNa said...

yeap... :)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template