Thursday, February 26, 2009

I choose to be... happy!

Tiba2 cam teringat kat ayat sendiri. BAHAGIA ATAU DERITANYA KITA SELEPAS DITINGGALKAN ATAU BERPISAH, ADALAH PILIHAN KITA SENDIRI..

Ha.. Tuhla kan. Ckp kat org pandai. Diri sendiri meraung. Hek hek hek! For my self, mula2 aku pilih utk terus bjalan and x mungkin kembali. Tp dgn pilihan tu aku derita. Bukan sikit.aku cuba baiki apa yg boleh.aku cuba apa yg aku rasa btul. Tp still.. Segalanya menyakitkan.

And now, I choose to be happy. I'm glad that aku sedar byk benda sebelum terlambat. Aku sedar my relationship yang aritu byk memudaratkan aku. I'm happy tat I have back to what I'm suppose to!

Kadang2 kita tak nampak.. Bila dah sayang, kita selalu buat alasan sendiri utk nampak benda tu baik belaka. Tp bila da sakit mcm ni, baru tersedar. Ooo patutla camtu, patutla camni..

Yaya kata, people make mistakes. Yeah.. My mistake aku ikutkan sgt syg tu tanpa pertimbangan. I am totally wrong this time.

Kak aini said, ada 9 bulan lagi nak habiskan year 2009 ni. Btullll... Ntah apa lagi yg menanti kat depan, kita tak tau. Kalau aku collapse skrg, 9 bulan akan dtg ni aku nak jd apa kan?

That's y I have choose to be happy. Biarpun kehilangan 'dia' sgt2 merubah hidup aku, sgt2 menyedihkan aku, but I have to move on. Like what my sister said to me dulu "dia bukan siapa2 utk buat awk menangis. Tapi awk yang akan buat dia menangis sbb dia tinggalkan sesuatu yang sgt berharga dan dia xkan dpt dimana2 yg lain".

Even sekali sekala hati aku menangis, but I know.. Ini bukan utk selamanya...

:)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template