Monday, November 3, 2008

Lalalalala... kerja lah!

Baru masuk office. Byk sgt mission yang kena buat. Jap ni td 20 minutes story telling from my senior manager and our business plan for next 2 month. means sampai abih tahun ler. what had happened on last weekend? tadaaaaaa..

~ i went back to my home town as usual. since da mengambil alih wira se kepunyaan abah tu, aku rasa makin aku membahayakan diri sendiri. dulu masa bawak kelisa ada la skit rasa takut kalau lelaju. tapiiiiii sekarangggg.. selalunyakan mmula mmg aku bwk steady.. rileks je. tp bila aku nampak org pecut kaki ni gatallll! nak pecut jugak. how pecut i am?? erm... 20 mins td tol gombak ke tol bentong. shhhhh.. jgnbgtau abah tau.. nnt abah bising!

~ aku demam batok, selsema. i warn my kids tat please be gud and nice last week coz mummy tak sihat. dorang dengar? haraaaammmm.. except before tido. agak baik siiikiiittt dr biasa. adam ni nakal. x dengar ckp. degil n suke sakitkan kakak dia. so... kene peratikan klebih skit. smlm dia curahkan air dlm akuarium kure²!!!

~ went to nagoya wangsa maju ngan abah ma. and aku telah melaserkan cashier² kat situ. wat hapen? hek hek hek.. mcm ni.. there's 4 of them at counter. tp machine yg dorang guna 1 je yg berfungsi. sorang tukang punch and sorang tukang packing. 2 org lagi buat apa?? ha... berborak sakan dengan yg lg 2 tu. gosip hape ntah. mmg penuh perasaan. aku x kisah sgt dorang berborak tu. tp kalau dah berborak sampai ganggu kerja, aku rasa sapa pun marah! borak punya borak kira pun xbtul. kain ma dia tak kira. dia kira kain ntah sesapa ntah ( yang tuannya pun x ada kat situ) then mintak duit kat ma! mmula aku biar je ma kat kaunter.
~ tapi aku tgk cam budak² ni makin bengong. harga yg dia mintak rm 48.80 sedangkan harga kain yg kitorang amik semeter rm 3 n rm 2.50. aku pi kat depan cashier. dia sibuk lg dok kata resit tu ma punya. i told her, tat is not ours. dia kata ye la.. ni la harganya. aku ckp " td kain tu rm3 dengan rm 2.50. mana datangnya 80sen??? dia masih kata itu harga kain. ni aku marah ni. dia amik resit cek balik br dia perasan yg silap resit dan silap pack kain!!! kawan dia yang sorang da gelabah. dok cr resit tu. selak sana sini. aku ckp " tu la asyik berborak aje mana tak salah! " yang lain da senyap. si cashier cover diri. "dia yang bg saya" dia salahkan kawan dia yang packing. and i said " sama je lah semua!"
~ nah.. kan da kena. semua senyap. ma pun senyap. may b sbb aku demam. so aku x bleh control temper. anak² lasak. penat. tp aku rasa aku xlah kurang ajar pun cara aku tegur dia. so i guess bagusla jugak. biar dorang beringat. nak borak berpada² ok!

~ brg² utk wedding ayu da hampir complete. bunga telor, paper bag, bunga manggar, bedsheet, langsir and so on da ada. bilkik tido kitorang hias sendiri. so..nntkan "mak abu" ini beraksi ok!!! hehehhehe!

2 comments:

Anonymous said...

ohooo..ko patut pi alinas kt jln TAR tu..ada sorg macik ni mmg patut kene sound..2 kali aku pi 2 kali aku meluat..dia pandang ko sebelah mata jek..mcm bajet ko takde duit...

kali kedua aku pi..mmg aku sound macik tu..n terus dia diam..

CaSRieNa said...

ahah... lepas nih mmg pi alinas tu pulak la. aku akan cr makcik tu! hehehhee!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template