Thursday, November 13, 2008

Day trip to Muar


Semalam pi Muar... ada seminar dengan customer sana. i went there with ayu n ezir. Actually aku pun tatau la kenapa aku yang kena pegi. tp i guess bagusla jugak kan sbb dpt kenal org kat sana. Gerak dr office arround 9.30. tak makan pape.. adoiyaiii lapa siot. raveen da gelabah bila kitorang kata kitorang blum gerak. ek eh... jauh sgt ke muar? event is at 2 pm. awat la glabah sgtnya...

Jalan ikut speed. area sana kan byk speedtrap. ttiba kau rasa kagum dgn diri sendiri. aku sgt patuh dengan had laju. part yang 90km/h pun aku ikut . ehekssss.. bawak kete ayu maaa.. kalau kena saman mengamuk wooooo..sampai hentian nilai, stop breakfast for about 20 minutes then teruskan jln..

i've been to jb before, batu pahat, kulai dan sewaktu dengannya. but i never been to Muar. this is my first time and one thing about me, kalau pi tempat org, aku mmg akan perati memacam. rumah, cara idup, tempat, bangunan, papan tanda (which i dun wanna miss 1 pun) sampai kena marah ngan ayu. "awk ni ketepi ketengah!" hek hek hek... sowiii.. aku mmg camni. kalau dpt pi tempat org mmg perghak skit. mua a a a!

ezir org batu pahat. so muar ni kira kampung dia jugakla. sampai muar kol 12. raveen x sampai lagi. alaaaaa bikin gelabah aje tau! dia suh pi mkn dulu. kol 1 br jumpa balik. ceh!!! so.. kami telah melantik ezir menjadi kitorang punya "tourist guide". suke sgtla ezir dok explain ni bangunan apa.. jalan ni kemana.. isk! terasa cm kat raub. bangunan lama² kan.. kedai² tu sume design la. since 1927. bandar colonial, mana² pun lebih kurang.



tapi yang best muar tepi sungai beso. tepi muara la katakan.. so ada jambatan, ada jeti. st ezir bwk kitorang makan angin kat JETI TANJUNG MAS. siap bergambar² lg tu. pastu aku email gambo kat kak ita ngan kak ani kat opis. eheksss... seminar ke melencong??? pakej la... seminar sambil melencong!

kat area jeti ni ada playground, ada tempat org lepak², ada tempat jenjalan tepi sungai. ada makcik ni dok sebok memancing. there's a little boy yang sgt byk mulut. ezir layan dia. pastu ayu dok tanya dia ikan apa. budak ni jawab "ikan kitam... ikan apa? ikan kitam.... ikan apa? org kata ikan kitam, ikan kitam la! " hahahhaha... marah wooo.. budak ni siap ckp ngan aku "amboi.. cermin mata besar... sexy pulak tu!" perghhhhh.. well... i take it as a compliment! thank you adik! hehehehhe..

owh.. mereka² yang kenal adik aku mmg tau la ayu ni cam mana kan.. kat jeti ada replika durian besar. aku tak rasa nak bergambar. tp si ayu excited. dia pun gagah mendaki tangga benda alah tu nak bergambar. punya la besar durian tu, of course la ada berduri² kan. sume tu simen. si ayu boleh pulak terhantuk kat duri² tu nak bergambar punya pasal! ezir berdekah² gelak.. adoiiiiyaiiii.. punya beso durian tu dia bole terhantuk!!!! ko ayu, mmg kena pakai la spec tu 24 hrs. jgn cabut²!

ezir bwk pi makan satay. biasanya satay makan mlm kan? ezir kat kat muar pagi pun ada satay. wahh... satay kat situ br 40 sen beb.. mkn 3 org tak sampai 20 hengget pun. cedapppp...



after lunch jumpa raveen n thiagu kat MUAR TRADERS HOTEL. seminar dengan customer. siap ada hi tea. sambutan mmg menggalakkan. kalau customer kl xdenya dorang nak dtg. bg makan free pun x mau. tp kat sini sume dtg. tepuk tepuk.. tepuk...



dok lepak ngan org tm sampai kol 4.30. penat actually.. terasa kepenatannya. xde rest pun kan. balik nk singgah nilai coz ada few things yg nak kena bli. so abis seminar cepat² je la balik. ujan.. siap ada excident. isk! tp nasib baik xde jem. so.. singgah nilai, beli brg cecepat n go! sampai kl pun ujan. kol 8 kot sampai. sampai kl penat gila rasa. mayb aku da tak biasa drive 2-3 jam pegi blk kot. since abah da balik raub, da x buat keje gila ulang alik tu kan. so.. aku terasa penat sgt.

layan org tu pun so so je. sampai umah da lembik.. lepas mandi.. zzzzzzzzzzz! masa kat muar da janji ngan tm sana aku akan visit dorang selalu. uhuksssssssss! kak ita... sy perlukan accomodation! hehehehhe!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template