Friday, March 13, 2009

Penang Trip - Day 3

Bangun Pagi yang sgt lambat.. aku sedar2 dah dekat kol 11.. turun bawah terasa malu! hek hek hek.. anak dara hape bangun kol 11 ni.. dah la kat umah org kan?? hek hek hek.. sadis! kat bwh atas meja da tersedia lauk tgh ari ok... isk! sgt malu..

Again, i tried to call Mujahid (bukan nama sebenar.. ada gak aku tersasul tulis nama betul dia ni kang.. lain mcm je jari nih!) he didnt pickup and reply. dah la mamat ni nak menghilangkan diri. damn.. time ni mmg aku blur. apa yg salah tatau.

Dia tak suka aku dtg ke, or dia rasa aku menyusahkan?? or tak suka emac ngan suraya dok bagi soalan "kedu" kat dia? or dia xleh nk deal dgn diri sendiri bila dgn aku? aisyiooooo! wateva it is.. ckp la kan... sampai aku anta msg kat dia, no wonder within this 6 yrs, dia dtg dlm idup aku and touched my heart so many times then dia GONE! aku da depan mata pun dia bole gone.. marah ni..!

hemm... tensi! dah la aritu nak balik dah. and dia bg harapan kat kitorang ni nak jenjalan kan.. sampai sudah kami x dpt pi bukit bendera tau.. pg tu aku makan sekali tgh ari.. emac masa sampai umah suraya 2 ari lepas, dia timbang berat dia kat situ tau. last day ni dia timbang lagi. dia telah berjaya menambah 2 kg!! adoiyaiii... gilo..

Tgh ari kitorang klua, mmula pi beli jeruk kat jeti. then naik ferry pi pulau.. kitorang nak cari souvenir yang ada tulis penang.. tapi tatau kat mana. suraya bwk pi jusco queensbay. tapi cam xde menda pun kat situ. kitorang dah target da nak bergambar kat luar queensbay tu. mengadap pulau jerjak tu. ok apa.. pulau jerjak pun pulau jerjak lah kan.. janji gambar.


mmg bergambar sakan lah. then kawan suraya si fiza dtg, bergambar lagi. org sume dok tgk, cam pelik je.. sorrylah ye abang2 sekalian.. kami bukan org penang.. kami tourist. jd kami boleh bergambaq dia mana sahaja biarpun berlatar belakangkan pulau jerjak ok!

actually along the road, aku ngan muhaidi pernah lepak di waktu petang. bercenta sakan.. bercerita ttg idup, ttg relationship kitorang. depan kitorang adalah laut yg sgt luas. and i told him that "laut tu luas... harap2 kita tak hilang.." and yet.. he remember it till today. tapi akhirnya kitorang karam jugak. aku pun tak tau lah.. aku yg karam ke dia yg karam. for him, it is me yang karam. emmmm... ye la kot..

Hermm... trip aku ke penang ni mmg sgt mengimbas kenangan la.. sampai kkdg aku rasa cam ada projector depan mata. mayb sbb kami masih contact even after 6 yrs, and kitorang x gaduh. and i guess.. jauh kat ati memasing still ada rasa kot.. tu yang boleh ingat semua sekali witout menyakitkan ati.

balik dr queensbay, ayah suraya bwk pi bendang... ha.. time ni mmg aku sgt peghrak ok.. nasiblah org lalu lalang nak kata apa. aku berlari ke sawah padi tu. kat sana org br tanam anak padi. jd nampak luas dan hijau. kalau ikutkan hati, nak je aku benamkan kaki kat selut tu. suke!!! ingat dulu masa pi bali. ima siap marah aku sbb mcm la malaysia xde sawah. :P


bergambar mmg x hengat dunia la. pening adik suraya amik gambo kitorang. adik dia ustazah kat situ. kat kg tu sume anak murid dia. sambil tolong amik gambo, anak murid lalu jerit "ustazahhhhhhhhh!!" last2 dia pi lari masuk kereta. malu... hek hek hek.. then bila pi umah paksu suraya, maksu dia siap ckp, kalau nampak org dok bergambaq kat sawah.. mmg org pekan la tu... eheksss! well.. raub tak ada sawah ok... apatah lagi KL..



Malam mmg dah janji ngan kak nuin nak balik.. kak nuin byk keje so mayb kol 10 br bole balik. i dun mind.. emac la kesian. sbb dia nak mengajar besoknya (which is dia sebenarnya telah berjaya ponteng keesokkan hari! gila.. cikgu apa hang ni emac oiii). rasa cam sedih la nak balik.. kat sana aku x ingat pun masalah aku kat sini. aku x sekusut aku kat sini. even aku rasa aku pegi penang bwk masalah lain, balik bwk hal lain kan..

Terima kasih banyak2 kat ayah suraya, mak dia.. adik2 dia.. layanan sgt best. gonna miss them.. especially ayah suraya yang sgt peramah tu.. manalah tau, nnt dtg lagi kan? emac kalau dia rasa nak naikkan badan, dia bole ikut suraya balik lg.. so that dia gumuuuk!

On the way balik, i feel sad. tapi bole control. tp ada org menangis.. lg sekali lagu jiwang kete kak nuin dipersalahkan.. and when they sleep.. aku layan jiwang sendiri. bila dah masuk kl... aku rasa lagi sedih! its time to face reality... yes it is..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template