Thursday, March 12, 2009

Penang Trip - Day 2 con't

Lepas Pantai Merdeka, balik umah sat. Solat and so on, kami klua balik. This time parents tak ikutla. sbb dah tau dah.. kompem balik tgh mlm punya kan. tatau mana nak pegi. last2 decide nak pi padang kota. lepak sana. for me, bagus jugak.. nnt mujahid (bukan nama sebenar) abis kenduri, dia boleh dtg. i did text him but he didn't reply. so aku pikir dia busy...

kitorang decide nak naik ferry. jeng jeng jeng.. naik ferry dimlm hari beb.. aku dah berdebar. aku kan phobia air. emac ngan suraya panic gak la sat. mlm tu aku yg drive. que tunggu ferry agak lama. ttiba perasan la kat kete sebelah dipenuhi lelaki2 sekalian. tapi..cm bbudak lah! so.. boooo layan.. kitorang dok amik gambar dlm kete, dorang amik gambar kitorang. isk isk isk..

dlm ferry, kitorang turun kete. bbudak yg td tu, salah sorangnya berani ok.. dorang tegur suraya... "kak ni blajaq ka?" mua a a a a! aku nak tergelak. korang dok ngayat tp korang ttp panggil kami kakak.. guddddd... suraya sgt tabah melayan. siap amik kan gambaq depa lagi tu.. aku ngan emac layan perasaan sambil luahan hati.

Actually, we have been thru same situation, same problem before. Dilema laki org.. i did once, yaya did once, emac? twice dah.. something yang aku remind kat emac, dulu aku pernah tanya "pundeks" about my situation (after aku tau yg dia dah kawen) aku ni perempuan simpanan dia ke? and he said.. no.. sy xpenah anggap awak camtu. then if tak anggap mcm tu, please... bagi aku 1 term lain utk gantikan perkataan perempuan simpanan tu. but he cant!!

btul apa.. apa lagi yg boleh panggil kalau bukan itu??? and for me, aku x nak jd perempuan simpanan... aku x deserve utk tempat tu. aku deserve tempat yang lebih baik! my words, alhamdulillah sedarkan emac ttg kenyataan. hasilnya balik dr penang, she can ignore the guy. she erased all his msg and didnt pikup any calls. bagus la tu.. :) hopefully dia x balik lg pd situasi sebelum ni.

Back to stories, we lepak @ padang kota. makan hotdog yang sedap. gila kuat la angin kat sini. in d same time, kitorang tatau nak g mana lagi. aku dah start wonder about si mujahid tu. he didnt pikup my calls. he didnt reply. wat la???? apa yg x kena?? aku pun x paham. aku call nak tanya direction pun dia tak angkat. and he also switch off his fon! kenapakah??? tak paham la pulak aku jantan ni.. dia yg berjanji dia yang ilang ni...

we need pantai.. nak dok tepi laut, layan perasaan. padang kota crowded sgt. lepak reramai tgk org boleh la. tp kami x tau jalan. yaya kata dia ada g dating dulu. kat tanjung bungah. tapi dia tatau kat mana. she decided to call her EX! erk.. vacation@ bertemu ex's kah kami? mua aa a a.. dengan kompiden yaya yakin yang dia ok kalau jumpa ex dia.

the ex offer diri utk guide.. we went to Tanjung Bungah.. best! tapi x sempat layan perasaan coz kat situ ada ex yaya. kalau kami je, aku rasa ada yg dr hati ke hati dan teriak!! i keep trying to get "mujahid" but he didnt pikup. ntah kenapala dia ni. frust aku mula dtg. mau tak frust. coz dia da janji bwk pi mkn char kuey teow yang aku suke tu...

kat tanjung bungah, makan sebijik burger lagi. nasib baik siang tu aku x makan pape.. so mmg terasa lapar. tapi emac ngan suraya yg berselera mkn dr siang tu pun mmg makan dan makan la.. hehehhe. ttiba ex suraya kata org penah nampak anjing laut kat area tu. i tot he was kidding. so aku gelak je. sbb nya si mamat ni, aku tatau bila dia ckp serious, bila dia memain.. hek hek hek.

tgk jam da kol 1. "mujahid" pun x dpt dikesan. kitorang decide utk balik. balik dgn rasa frust and puzzle. aku tatau awat ttiba mujahid decide to be quiet. hemmm... something wrong somewhere. so.. cam semalam.. balik dan tido... penat sgt! alahai.. esok mlm nak balik dah.. aku rasa x nak balik boleh??

Fareez (bukan nama sebenar) keep calling. i didnt pickup. not even once.. aku rasa itu jln terbaik utk diri aku sendiri... dia dah pilih jalan dia.. and aku tak rasa aku nak lg bckp atau jumpa lagi dgn dia.. biarlah benda yg dah habis tu habis terus..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template