Wednesday, March 11, 2009

Penang Trip - Day 2

Pagi tu bangun da terlewat. balik pun da pukul berapa kan. dengan semalaman x tido, penat and so on. Turun2 tangga ja, aku dah terbau lazatsss... tu dia... laksa sudah siap! perghhh... meja dah penuh. Ada laksa, ada roti canai, ada kuey teow goreng, ada puding.. mak aih.. ni mcm nak kenduri!!

Aku masih dlm situasi kurang berselera makan.. so amik sesikit lah. Suraya ngan emac.. pergh.. aku kagum! lagi2 emac.. dah cedok kuey teow.. cubit plak roti canai.. mmula cam cubit sesikit and share sekeping tu ngan aku. ttiba dia pulun ambik sume! tamak sungguh!! laksa 2 mangkuk! adoiyaiiiiii.. aku tak tau bape ekor jin yang dia bela. makan tak hengat! alasan dia, putus cinta.. kena makan. kalau tak lg susah hati! agaknya kalau aku ni makan cam dia, bukan gemok lagi dah.. Gedempol lah aku.

Since morning, aku call Mujahid (bukan nama sebenar) coz dia kata dia nak bwk jalan. Ptg dia ada tahlil. so siang boleh la jalan. but he didnt pickup. he didnt reply. i tot that dia blum bangun coz dia yang aku kenal, mmg ada masalah dengan tido. kalau dia tido.. jgn kan enpon bebunyik, aku rasa bom meletup pun dia tak dengar. dulu masa centa, dia siap letak enpon tepi bantal, vibrate. tp tiap kali aku call pun dia tak dengar..

Worse sekali bila dia dtg kl. dia ngantuk, aku balik umah nak mandi. so dia tido kat bwh dlm kete. dengan engine terpasang, lena sgtlah dia tido. dah siap2 aku pun pi kat kete. tgk dia zzzzzz dengan sungguh tenang! aku ketuk cermin kete, x bangun. aku call enpon dia, x angkat. dia masih zzzzz... aku dah naik marah ni. dah la bahaya. enjin tak tutup. sampai housemate sume klua. membuat percubaan membangunkan dia. harammmm dia nak sedar. aku sampai hangen! lekuk pintu kete aku tu aku tendang. stll dia tido ok!

Sgt teruk kan? aku tatau la.. kalau sape jd bini dia nnt kena guna tilam yang waterproof. sbb ari2 nak kejutkan dia, kena curah air. or.. dia dah berubah la kot skrg?? erkkk.. ni hape mengimbas kenangan nih?? hahahhaah! back to trip story nah.. aritu ari ahad. so byk activity family suraya. mak dia nak pi kenduri. adik dia nak pi sana sini. so mmg hope sgt mujahid (bukan nama sebenar ) tu boleh bwk kitorang jenjalan...

Sampai ke petang kitorang lepak umah tau.. he didnt pickup. last2 emac plak call dia.. x pickup gak. dah lama lepas tu br dia call number emac. and i pick it up. dia busy.. nak kenduri. so beli barang and so on. enpon tertinggal. and ok la.. kenduri la dulu kan.. nnt mlm lepas kenduri br jumpa sbb kitorang nak pi island. and he ask bila aku nak balik kl. aku ckp senin malam.. so he said, ada masa lagi nak klua.. so aku pun cam... ok!



Kami nak tgk pantai.. i luv pantai. kalau aku ada masalah, aku suke lepak pantai.. So ayah suraya decide bwk kitorang g Pantai Merdeka. Wah.. maknanya, lagu cinta pantai merdeka tu mmg wujud lah kan! ayah suraya dok galak cerita mcm mana keadaan masa eton dtg dulu. eton mmg kecoh! siap mandi manda.. sanggup naik boat pi beli belacan kat tanjung dawai tau! etonnnn.. i miss u!



View sunset pantai merdeka cantekssss! tambah lg amik dengan SLR kan.. perghhh.. layan... kat sini pun emac ngan suraya makan dan makan.. nasik goreng pun dengan 5 ekor udang besar di atasnya ok! sungguh lazats! kitorang bergambar x hingat dunia.. tunggu sampai gelap.. ayah suraya ngan mak dia mmg best! sporting wo.. ikut je kitorang yang gila ni. dlm kete kitorang buat lawak cam bangang pun depa dok gelak ja.. sukeeee!



Balik tu sempat singgah jambatan kuala muda.. tempat org mengail udang. adik suraya suka la pi pancing udang ni. dpt udang dia bela dlm aquarium. udang mati, dia masak maggi udang! ahhahaha! baguihhhh... kitorang dlm otak da dok pikir.. mana nak pegi lepas ni. Mujahid (bukan nama sebenar) kata bila dia free dia call... tapi.. takdak pun.. awat tatau!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template