Tuesday, March 10, 2009

Penang Trip - Day 1


I have inform Mujahid (bukan nama sebenar) a week earlier. and dia da ckp jugak saturday pagi dia keje. so i said, tak apa.. keje lah dulu.. nnt br jumpa. kitorang pulak patah kaki. kak nuin of cos la balik umah dia kan.. aku emac suraya, sorang pun x bwk balik kete. so kena la mengharapkan kete adik suraya. adik dia of cos la byk activity.. cekgu lagik tuh kan.. so xpelah.. yg penting dah klua dr KL.

Sampai umah suraya, ingat nk tdo terus. cemana nak tido, kalau br sampai.. mak dia da ready dgn cucuq, nasik goreng segala kan.. so.. makan. lepas makan, dengan tak mandi tak hape, kami mengelilingi rumah suraya. nampak basikal adik suraya.. emac sebok nak naik. siap pamkan tayar lagi. pastu pusing.. pusing skit penat. pastu keliling kampung naik motor. dengan rambut karats aku ni, mmg x sesuai!

ttiba ayah suraya ajak pi "market".. market means pasar. pasar means jual ikan.. mua a a a a ! aku actually dah tpikir.. cemana nih.. takpelah.. bole pegang emac or suraya.. tanpa mandi terus pi market. tuh dia.... market sgt! pasar basah yang menyebabkan aku terkedu. aku pening, siap nak muntah.. uwaaaaaaaaaaaaaaaa...

i loveeeeee cooking. but i dun like to go to pasar. aku akan mintak abah beli semua nya. :) demand kan perempuan ni? nak buat cemana.. aku mmg x boleh pi pasar.. ikan kat "market" sana sgt fresh. oleh sbb fresh, aku mmg tak terasa gatal, bengkak or allergic. padahal almost everyday makan seafood tau. so syiok oooo.. org dlm pasar tu mmg kompem tau yg kitorang ni org luar. dengan aku yg terjengket2 ni.. eheks..

on d way balik, ayah suraya ngan mak dia dah gelak. sbb aku nampak ganas, tp xleh pi pasar dan phobia bila org ramai. mua a a a a! well.. pakcik suh la driving sensorang ttgh malam. kemana pun sy boleh. tapi jgnlah campak sy kan tengah pekan ahad ka, pasar malam ka, market ka.. mmg sy "teriak" la..

balik dr market, konon nak pi singgah facial. nasib baik tutup! kalau tak.. mmg pengsan org facial tu dgn bau kitorang ni. lekat sampai ke kepala tau! mandi.. 1 badan bau busuk.. busuk x mandi + busuk bau ikan!!! sempat tido sekejap. tp aku rasa aku tdo sgt lama. sesambil tu dok msg dgn mujahid (bukan nama sebenar). i miss him actually. tp x la ckp kan.. kang salah paham pulak. yg membaca ni pun jgn slh paham.. last aku jumpa dia 3 yrs ago kot. bukan aku rindu sbb nak menggatal ok.. no no no.. tak baik punyeeee..

Suppose kak nuin dtg amik bwk jenjalan. tp sian ngan dia... dia kena pi service kete, dating lg apa lagi.. so kitorang decide takyahla... nnt kereta adik suraya da free kitorang jenjalan sendiri.. and yeap.. we got the car.. pi try tempat facial tu lagi, boleh plak akak tu dgn muka moodynya ckp yang x sempat.. perggggghhh hangin!

balik umah, bersiap.. pi penang! and i keep notify mujahid (bukan nama sebenar) aku kat mana. and keep calling him for direction. jgn tatau.. suraya nama ja org sana.. tp jalan.. sesat! hek hek hek.. mmula nak pi pdg kota, tp ujan dan tutup. pusing punya pusing punya pusing, nampak la perangin mall. so.. benda da ada depan mata.. perangin mall lah jawabnya..

org pi penang beli apa yg xde kat tempat lain kan? aku ngan emac beli kasut NYC kat parkson. hahahha... sale.. rm109 tinggal rm 21.. amik jekla. kalau org tanya beli apa kat penang? kasuttttt! :) emac beli socks yg utk tangan tu. alahai.. mcm tempat lain xdak je kan? hehehhe.. then da lewat, lapar, nak makan.. tp dlm tu penuh ngan kedai cina je. nasib baik mujahid (bukan nama sebenar) call and bgtau yg dia da nak sampai and ajak mkn luar..

to be continue...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template