Tuesday, March 10, 2009

Penang Trip - Sweet Escape yang bitter sweet Sour!


Lamanya tak cerita pasal trip day to day kan? Last sekali cerita redang. tu pun tak habis. heheheh.. Okeh, start dengan Journey to Penang. the reason y i choose UTARA is nak jimat kos 1 hal. bole pi reramai sbb kak nuin ngan suraya pun mmg nak balik umah memasing. there is another reason yang hanya aku je yang tau (tp skrg sume org tau lah kan).

Aku nak jumpa someone yang dah 3 tahun aku tak jumpa tapi ada mcm2 issue. Da broke up for 6 yrs tapi sesekali masih lagi mengusik hati memasing. Remember issue cancel wedding and ajak kawen lari tu? He's the one lah. Aku rasa dlm byk2 lelaki yang penah ada, he understand me the most. he knows everything about me. dia faham segalanya.

Since i broke up with F (bukan nama sebenar... hahahha!) aku lost. ive been someone yang aku sendiri tak sure kenapa aku mcm ni. so, i wanted to collect my old me yang suci murni dulu tu (mua a a a a!) from Mujahid (nama dia bukan mujahid sebenarnya.. tapi emac bg nama ni kat dia). i want him to help me to find who i am before.

So.. last friday emac dtg umah kak nuin. after raja lawak baru start bersiap. kol 1 lebih br nak gerak dr umah. benti isi minyak lah, sopping kat petronas lah apa lah... boleh kata kol 2 pagi la br gerak. kak nuin bawak kete.. PERGHHHH!!!! sampai suraya ngan emac pening! aku dok sbelah pun rasa pening. hahaha.. akak.. sila perbaiki cara pemanduan anda..

Sepanjang jalan, kak nuin pasang cd dlm kete dia. mmula lagu english. sangat frust semua lagunya ok! ni cam saje nak bg kami teriak je nih! actually aku ngan emac dlm category yang sama. putus cinta. so we hope that this will be our sweet escape yang akan menenangkan hati, otak minda dan segala yg sewaktu dengannya..

lagu2 kak aini pasang sgtlah mencabar mental! i didnt cry since last 2 weeks i think. aku rasa urat air mata aku dah putus sebab penah dlm sehari tu aku rasa sgt tertekan. aku sgt berkecamuk aku cuba utk nangis, tapi x boleh! so since tat aku assume urat menangis aku da putus la kan.

lagu dan lagu dan lagu, emac start "teriak" (menangis). erk! alahai emac.. sedihnya... aku lek lg.. controlllll... last2 bila masuk lagu Unbreak my heart, aku rasa dada aku sgt sesak. aku rasa aku sgt sebak. and yes! urat menangis aku kembali bercantum! uhukssss... nangis wo.. suraya siap pas tissue paper kat depan. kak nuin ngan suraya siap gelak n kutuk sbb aku tewas akhirnya! hampehs! Rasa sgt sedih tp lepas tu sume dok gelak balik..

sgt mengantuk ok.. suraya ngan emac tido kt blakang.. tapi aku tido2 ayam je. i cant sleep when someone else driving. dr dulu.. kitorang sampai kat juru almost 6 am. kna tunggu ayah suraya mai amik. time nih slang suma tukaq abih dah... siap da warning awal2. masuk ja juru, sume slang kena tukaq. jgn gatai nak ckp KL.

since i know suraya, this is my first time jumpa family dia. tapi byk dengar cerita especially ayah dia yang mmg suka berborak. so.. aku da ready dah... about 6.30 ayah dia dia sampai. starts from that, we've talking non stop! i likeeeee...

Umah suraya sgt best! lalu sawah padi, tali aiyak (tali air), di kala matahari baru nak terbit.. Ya Allah.. sgt syok ok. aku x abis2 remind kat dorang, aku nak amik gambaq kat bendang. x kira walau apa pun keadaan! hehehehe... ilang sekejap mengantuk tak tido tu sbb kena interbiu ngan ayah suraya. emac dah penah dtg, so x byk issue la kan.. :)

to be continue...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template