Friday, December 18, 2009

~ Stupid, stupid?? ~

I need some air to breathhhhhh!!!!! bila darah sudah naik kepala, aku mmg panassssssss la kan??? kisah hape pulak? kisah seseorang yg meroyan telah menyusahkan org lain.. susah la nak ckp. aku pun x rasa apa dia rasa. so apa aku boleh ckp dr tempat aku yg x rasa apa dia rasa tu, aku assume dia ni adalah seorang perempuan yg cepat melatah dan meroyan. so bila dia meroyan bukan shj telah menyusahkan kehidupan bf dia (tunang or wat eva), keluarga bf dia kerana perlu melayan dia yg sudah separa gila juga aku dan keluarga aku yg konon menjd punca. aiyoooohhhhhhh!!!

Ok.... tarik nafasssss... hembusssss... tarikkkkk... hembussssss... tarik lagi.. dan hembussss. aku ni dah la mmg tgh hangen sakit segala tempat blk dr gym. ttiba ada pulaaaakkkk yg cr psl kan. ckp sendiri xmau, nak org yg ckp.. adoiiii! ko mmg sakit otak! dgn org2 lain pun sume sakit otak jdnya ok!

Aku tak reti lah cemana nk explain. tp yg pastinya, drh aku mendidih la . well.. aku.. kalau x marah, bukan aku la kan.. i wanted to say something here. as usual, mengingatkan diri aku sendiri. for those yang rasa diri tu x mampu nak letgo masa lampau, jgnlah gatal2 nak cr org lain, pastu nak samakan org br tu dgn org lama, hoping tat org br tu boleh jd sama mcm org lama, pastu x mampu nak syg org br tu mcm mana syg org lama (alasan kah?) or hope akan ada org yg sejibik2 mcm org lama tu.

Jgn buat naya anak org. dah meroyan kan.. kesian la. kalau x nak jgn dipaksa2. soal hati ni bukan boleh direplace2... kena ikhlas. kita dok separuh hati kat org. separuh lg terbang melayang. org yg syg kat kita tu stengah mati syg kita beb.. isk! tak baik.... taknak buat cara tak nak. nak buat cr nak. kalau mmg xleh nak lupa yg lama, jgn gatal2 pi amik org lain utk buat replacement tanpa alasan.

btul, hati kita sakit, hati kita luka. kita nangis tetiap ari.. (aku la nih kan) tapi back to basic.... Allah tu lebih mengetahui apa yang terbaik utk kita. Kita kena ingat apa yang kita nak sgt tu, apa yg kita rasa terbaik utk kita tu, blum tentu baik... biar kita sengsara sekrg jgn kemudian hari. sbb Allah tu tau, kalau kita masih dgn apa yg kita nak tu, kemudian hari kita akan sengsara, akan hancur. jd jgnlah pertikai kan kerja tuhan..

kenyataan ttp kenyataan. sesusah mana pun, sepahit mana pun, redha la.. (mcm aku redha je kan? tp alhamdulillah.. aku blajar utk redha dan aku rasa aku mmg dah redha 100%) yg penting, jgn persoalkan kerja tuhan! kita ni hamba. x sebyk mana pun yg kita tau tentang sesuatu kejadian tu! paham?? Allah tak akan menduga kita lebih dr apa yg kita mampu! ingat tu selalu ok!

yg dok asik meroyan ni pun, pk dulu dgn akal yg waras. jgn asyik taunya nak maki org. kalau dah mmg msg SENT ITEM, bukan la org yg menganto. tp dia la yg menganto kat org! akai ada ka??? jgn nak main maki sesuka hati. paham, dia tu kamu yang punya. jaga la leklok. ko dok serkap jarang, dok desak dia, kalau aku pun aku cabut beb. silap2 benda yg aku x buat pun, aku buat je lepas tu. kami ni x hadap pun yg ko punya tu. mcm mana org nak tahan ngan ko kalau ko meroyan memanjang???

bukan salah org kalau dah mmg yang kau punya tu begitu... muhasabah diri la dulu. otak ada jgn letak kat tapak kaki.. sila letak di dalam kepala utk di guna.. LIKE!!! wah.. aku xleh taip lg panjang. aku pun kena muhasabah diri jgn asik nak cepat melenting je. pantang kena cuit sikit!!!

adeh, sakit btul kaki aku ni. al maklumla 400 kalori yg berjaya dibakar arini... LIKE lg! mua a a a a

* Terima kasih kepada kamu2 semua yg pernah sakitkan aku. kalau tak sebab korang aku tak berdiri seteguh harini. kamu semua buat aku jd lebih tabah. kalau tak sebab kamu juga, aku tak belajar, aku tak sedar mana silap aku. soooo aku LIKE jugak lah!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template