Tuesday, December 15, 2009

Psyllium Husks!


Erk?? Menatang apa kah ini?? Kalau aku tatau apa benda ni, aku assume dia mcm hampas kelapa je. hehehhe.. ni lah dia PHSYLLIUM HUSK. termasuk dlm species fiber. Kam n Lyn telah berjaya membuatkan aku terjebak dengan benda alah ni. Dorang ckp reduce weight sekilo dlm seminggu. oi mak aih.. sebulan 4 kilo. aku ada 8 kilo je lagi nak buang. means i can be sooooo kurus in 2 month ka??? hahaha! Chaiyok! tp mmula kam x bg aku amik menda alah ni. dia kata aku dah kurus. erk?? kurus celah mana nya.. aku nak kuruihhhhhh btul. haha..

Cemana boleh dpt benda ni? td pi lunch ngan Lyn, Kam & Dyla.. lyn ngan kam sibuk la sebut nak g bli benda ni lepas makan. aku ckp jgn beli benda mengarut2 kalau nak kurus pun. dorang dah gelak. depa kata. dak aih... organic lg! owh.. ok.. so i follow them to jaya grocer mutiara tropicana tu. jauh benor pi mencarinya kan. jaya kat pj tu takdak kah? lyn kata, takut la takdak..

so we've found it. sepeket yg kecik is 15 ringgit. yg beso skit 30 ++ kot. aku pun tanya la lyn, dah lama u minum ni lyn? (the reason y aku tanya, ada lah kerana dia bercerita penuh gaya about people loosing weight dgn amik benda ni) Lyn jwb : aku baru je minum sekali... smlm! erk?? hahahahha... gaya dia cerita kan, mcm dah ilang berkilo2 dah.

sabo je lah kakak aku nih. so.. aku ngan kam beli lah menda ni.. cara minum dia? 2-6 TEASPOON p/day. TEASPOON ye! bukan TABLE SPOON. (nnt jd mcm ofcmate aku. ubat batok tu kena minum 2 teaspoon, tp dia amik 2 tablespoon. terus knockout!) bancuh dengan jus or air kosong. tp before that, minum segelas air kosong dulu. so that lg senang fiber tu nak serap semua yg patut kt dlm perut kita nih. frm the internet (tq lagi to google) kalau bancuh ngan air kosong, sgt lah susah utk ditelan. rasa dia x best kot nah?


So, arini will be my first time lah. tunggu after 2 week ah.. kita tgk apa yg akan terjadiiiii.. LIKE!

* aku dah rasa happy nak blogging balik ni. tp aku tatau la utk bape lama... owh.. KAM nak amik kan pass kat gym dia tu utk aku. so aku boleh bergym utk sebulan. la la la.. !

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template