Wednesday, December 10, 2008

I had a bad day!

bad day.. bad bad day... semalam ntah apa la kenanya.. sometimes aku rasa cam disappointed jugak dengan keje ni. smlm aku sgt tertekan. i cried! tp lately mmg aku sensitip pun kan.. ceritanya camni..
last friday aku ada event. my boss know. x kiralah ceo ke sr manager ke apa ke.. they should know coz what ever yang aku attend aku send email. even benda tu x de kena mengena ngan aku, sr manager aku ni yang gatal bg kebenaran aku handle event tu. so i was in puchong.
my ceo called on last friday. he knows that i'm having that seminar. suddenly aku dpt email dr manager. dia kata org tm cr aku. call x dpt-dpt. actually blackberry bengong tu ada problem. sometimes aku just terima missed calls msg. tak ringing tak apa.. ttiba missed call msg. org complaint x dpt call aku. yang best tu, email tu cc'd ceo.
after that aku follow up jugak la pasal tm tu.. bukan urgent pun. ttiba smlm aku pi opis sr manager2 (which aku x report kat dia apa pun) he is not my manager, aku involve dgn dia pun sort of dipinjamkan ttiba dia ajak aku pi minum and sambil tu bg lecture. dia kata aku cm tak contribute pd company la apa la.. aku call x angkat la, call x dpt la.. and they suspect aku x buat keje tp ntah pegi mana-mana.
i was shocked!! selama ni xde pun camtu. selama ni puji aku melambung. tp since ada org baru yang buat keje cam aku, aku terasa la jugak cam x dipedulikan. yang best nya org baru ni kecoh. buat itu kecoh. buat ini kecoh. skit email. skit email. pada aku benda tu sume x penting. yang penting aku buat keje and ada result.
but for them lain.. kene kecoh br nampak cm buat keje??? hape kebendanya tu? lepas sessi lecture kat starbucks tu aku rasa sgt down. x pernah dlm sejarah idup aku kena camtu. tak pernah org x puas hati ngan keje aku. uuuhhh.... nangis wo..
balik opis aku chat ngan kak ani (opis mate). kak ani bukak cerita, last friday kecoh. manager konon cr aku. tp x dapat. dok kecoh sana sini mana aku. pastu siap kata aku x buat keje. hilang ntah kemana. aku bila baca ayat kak ani tu, hancur berkecai hati aku! mcm mana dia boleh kata dia tatau aku kat mana sedangkan dia yang agree utk aku join event. mcm mana dia boleh kata dia tatau sedangkan semua email cc dia?? ceo sendiri mmg ada call aku aritu. apa hal dia pulak ttiba kata aku camtu??? and seingat aku, aku xde dpt missed call msg ke apa ke dr number dia!!!
masa sr manager2 lecture aku, 1st dia ckp, aku di ambik keje utk jaga org tm.. jaga relationship dengan tm and cr business. thats what i do so far! ttiba dia kata, relationship as FRIEND. company tak support apa-apa hubungan yang lebih dr tu. mmula aku blur.. sampai ke sudah pun aku blur actually...
masa chat ngan kak ani, aku rasa x tahan sgt. aku pi toilet nangis. rupanya kak ani ikut. kat toilet ckp direct ngan kak ani.. kak ani citelah apa yang kecoh.. pastu rupanya, dorang ingat aku ada affair dengan manager tm! hoh??? apa kejadahnya... xde kuasa la aku nak menempah bala. bukan ensem pun dorang tu. sume da beranak pinak. bukan muda lagi. bangang punya perception. itu yang buat aku sgt upset and disapointed! KORANG DAH ILANG AKAL KE???? aku xde la mcm org lain beb. sanggup buat apa saje asalkan dpt sales. gila ke apa???
dorang suspect org baru tu yang pepandai bwk mulut. even finance manager kitorang pun dah terkena. adoiyaiii... mcm sial la.. dah la masa mmula dia masuk mmg sume org x suka dia. ampeh btul! skrg aku plak kena. apa kes??? damn!
lg aku x puas hati, si manager aku ni pun, kenapa x sound aku sendiri. sbb selama ni aku report kat dia. apa pun under dia. kenapa pulak si manager2 yang xde kena mengena dlm idup aku tu yang pi lecture aku??? kalau lecture aku pasal salah aku yg mmg aku buat takpe la jugak. uhhhhh.... tekanan!! seriously sampai arini aku sgt sedih dan sgt keciwa! smlm mmg aku x tido...
arini aku dok kat tm shah alam. buat keje aku. jap lagi aku akan anta 1 report yang panjang apa yang aku buat arini. aku decide dah, aku akan email apa pun yang aku buat. even benda tu xde apa sgt, aku email jugak. biar pun sebaris ayat. tu yang depa nak kan? bole... xde masalah. pasal blackberry bengong tu, aku dah report kat management. kalau dorang x tuka gak enpon bodo tu, mmg terusan la aku x dpt dihubungi..
hemmm... dugaan kan?? bak kata kak ani.. dorang mmg mcm tu. dulu org lama berenti sebab tu la jugak.. nampak gayanya aku kena cr keje baru.. kalau terusan camni, buat sakit hati je. any vacancies for business development or liason? carila aku.. i'm looking for new job. sume org kata susah nak cr keje skrg. tp insya Allah.. rezeki tu ada.. kan?

2 comments:

Anonymous said...

hmm.. aku totally faham ape ko rasa...
bos2 mmg xkan perasan if kita tak email..
ko email jek ape2..
even nak reply ckp thankss...
ko reply jek..

sbb..bos2 mmg x buat keje..keje dorang reply email and baca email..kuli mcm kita yg buat kje..if ko x buat such things yg related dgn dorang (iaitu mengemail aftr ko buat keje.) ibarat ko x buat keje la beb..

email je..xde istilah mailbox penuh sbb email terlalu byk..

:)

cheers ok..

CaSRieNa said...

Uhuks... mmg segala benda aku email skrg. biar penuh sume inbox dorang!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template