Tuesday, December 16, 2008

Sakit pinggang!

Akblogger-emoticon.blogspot.com lalalalala... tak sabo nak cuti weh!! penat. this few days dah la selsema, sakit pinggang la pulak. ntah napa ntah. rasa cam sengal and pedih. dok lelama pun sakit! uhuks... apasal ni.. nak pi clinic malas. i hate clinic ok... aku la manusia paling malas nak pi clinic. dr kecik kalau bab suh pi clinic je aku mmg malas. kak aini pun br balik dr clinic ni. dia sakit kepala. dia dpt ubat yang byk sampai suraya kata BANYAK NYE UBAT! NAK BUNUH DIRI KE??? hoh!!! senang je dia pi clinik kan? aku?? jgn harap! tapi oleh sbb aku ni jenis yang byk penyakit, daya tahan penyakit pun kurang aku terpaksala tadahhhhh je bila abah anto pi spital. kenapa spital? sbb bila aku allergic makanan or ubat, aku akan mengalami bengkak di muka dan saluran nafas sehingga menybabkan aku sgt susah utk bernafas.

since aku dpt penyakit ni, aku liat nak pi clinic coz aku takut termakan ubat yang salah. if that happen, aku kena masuk ward, or pi hospital, menadah lengan utk 2 suntikan (kalau out patient kalau masuk ward, 2 jarum, 3 kali sehari ok!!!) injection tu sgt sakit ok. injection utk nuetralkan balik ubat yang aku allergic tu x sakit sgt tp, bila inject nak surutkan bengkak tu.. adoiyaiii.. mmg sakit gila.bayangkan jarum tu dia cucuk pastu jarum tu dinaikkan sikit ke bawah kulit and tekan ubat tu! pedih siot. selalunya airmata aku tumpah time ni la sbb sgt sakit..

ingat lagi masa first dpt sakit tu, i was 12 yrs old. aku tgh bermain2, ma tgh lipat kain, abah pi keje, ttiba aku rasa pandangan mata aku makin kecik. aku susah nak bernapas. and i was like.. erk? ma.. nape na rasa muka na bengkak. ma pandang aku dan terjerit. Ya Allah anak aku.. when i look at the mirror.. bam boom bang!! aku kah ittew?? muka aku sgt bengkak, mata kecik and mencungap!!

first time mcm tu, so ma tatau nak buat apa. dia call abah. abah kata dia balik jap lg. ma panic kot. so dia pimpin gak aku klua, nak mintak tolong ngan neighbour. tp tak sempat coz aku tergolek kat tepi jalan. i cant walk. i cant breath at all!! abah balik.. benti kete tepi jalan and sgt terkunjat tgk anaknya ini berubah rupa. abah peluk and angkat aku masuk kete. well time tu aku x sebeso skrg ok! kalau skrg abah membuat percubaan mengangkat aku, hoh!!! mmg aku yakin dengan abah sekali masuk spital.

sampai kat emergency room hospital raub tu, nurse terkunjat. kenapa ni????kenapa ni??? aisyooooo makcik! kalu abah sy tau kenapa, xde la dia separuh gila bwk sy lari masuk dlm tu kan? nasib baikla ada doctor time tu. doc tanya abah, aku makan apa. abah mana la tau kan.. aku kat umah ma.. doc tanya ma. ma kata aku makan nasik je. lauk ikan. benda lain xde. rupanya aku allergic kat ikan sembilang tu. tp biasanya aku makan elok je. doc kata mayb badan aku da x bole addapt dgn ikan tu.. bole???? first time in my life aku kene injection 3 jarum berturut2 ok!!! dgn oxygen melekat kat idung, mata yang makin kecik dan susah nak nampak!

ma da nangis da ni, of cos la.. cuak.. doc tanya abah, kenapa lambat bwk hospital? abah kata 1st time aku camni.. doc kata kalau lambat lg 5 minit, mmg aku x dpt diselamatkan. gulp! aku cam terkesima. uwaaaa! bersyukurnya aku sebab awal 5 minit! :) so buat pertama kalinya, aku admitted to ward. masa tu kan, hospital raub ni hospital lama.. sgt antik ok. and agak menakutkan! korang bayangkan eh.. ward sume diperbuat dr kayu.. building to building tu jauh2.. atas bukit, ada pokok kemboja, ada pokok jati beso2... and alots of story mory the morning glory behind! uwaaaa! akak takut u ols!

tp nak wat cemana... itu je spital terdekat. lepas2 tu abah da bwk aku treatment kat hospital tawakkal. after stabil masuk ward, masa tu ayu ngan yoi kecik lg. so.. mlm ma xleh jaga aku. abah take part. tgh malam abah anta ma balik. then abah balik hospital. abah pesan kat nurse yang dia dlm kete. kalau pape, panggil je dia. ttiba aku terjaga tgh malam. ma da balik. aku cam.. uwaaaa! padahal aku tau abah dlm kete. nurse dtg kat aku.. nape dik? sy nak kencingggggg! nurse tu ckp, meh makcik anto pi bilik air. uhuks! taknakkkk!! sy nak abah sy...

nurse tu xde pilihan, dia ketuk kete abah and ckp ngan abah, anak encik nak g bilik air. sy nak anto tpi dia taknak. hahahhaha! abah da tau dah aku sure nak dia jugak. so abah masuk and anto aku pi bilik air. hoyeahhhhh! tiba aku dgr, nurse tu borak sesama sendiri.. dorang ingat aku lelaki ok!! salah aku gak, mmg dah gaya jantan dah pun. well.. who cares.. yang penting, abah anto aku pi toilet! hehehehe!

oleh sbb terlalu byk kali masuk ward, and pernah masuk ward 2 minggu.. aku sgt takut termakan ubat yang salah or makanan yang salah. sampi ari ni aku mmg takut nak makan ubat. takut aku allergic kat benda tu. ikan pun sama. masa mmula dulu kejap bengkak, kejap bengkak. bila bengkak abang ngan along akan gelakkan aku kaw kaw! ejek aku anak jepun la apa la. i hate! korang ingat bila mata dah tinggal segaris, senang ke nak tgk sana sini? uhuks!!

owhs.. penah sekali kan, aku dah bosan dok kat spital, ptg2 abah bwk aku lari balik umah. tgk maero attack! hahahhah! pastu ada sekali tu, dok syok main ngan kawan, jarum ubat kat tgn aku tcabut. dgn kompidennya, aku cucuk semula sendiri ikut lubang yang sama. bila nurse nak inject ubat.. jeng jeng jeng! x boleh and sakit. menggelembung je tgn aku. nurse da blur.. nape nih.. aku dengan kompiden cite, makcik.. td jarum tu tercabut.. saya masukkanla balik. nurse tu cam haaaa??? Ya Allah.. adik oi.. nape x ckp? hasilnya, dia terpaksa cocok kat sebelah lg!

well.. skrg jelas dan nyata kenapa aku x suke makan ubat dan pegi clinic kan. tp kenyataannya.. aku masih perlu ke klinik selalu coz aku masih mengalami alahan yang terukkkkk... :( pinggang makins akit ni.. uhukssss!!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template