Tuesday, December 16, 2008

Malu-malu apa??

Hahahhaha.. bg aku gelak sat. Masalah jugak kalau aku ada internet connection kat umah. aku akan merepek ntah apa-apa kat sini. since suraya baru je menggeletek ati aku dengan lawak tak sengaja dia, adoilaaa... yaya.. jgn mrh nah?

td dok tgk cerita kat astro ria. hape nama nya tu.. ala yang pasal stewardess (am i spelling this word correctly? well.. ada aku pedulik? eheksss...) tu.. erm.. sat aku nak ingat.. haaaa! Awan Dania! kan heroin cite tu awek si fahrin ahmad sekarang...(since aku selalu dtg umah kak aini ngan suraya ni, kitorang sgt byk bergossip ok!) so we are talking about this couple.

suddenly suraya tanya, tu gossip ke btul2 couple? so aku pun jawab betullllaaaa... aku baca kat magazine betul.. and suraya sambung lagi cerita dia ada tgk cerita tv, tajuk hape ntah si fahrin tu berlakon dengan awek dia and they nampak cam semacam. nampak cam MALU2 KATAK!

kalau org yang da biasa kawan ngan kitorang akan faham yg kitorang sgt suke mencemarkan bahasa. suka tukar perkataan. sampai kdg2 org pening! (org pernah gelakkan aku gila babas bila aku bahasakan "jenama" as tajuk ok! cth : cantik la beg ko. apa tajuk? erkk... tak boleh ke ayat aku tu?)

so i tought that she is playing with the words again which is MALU MALU KATAK! so i said this to her , suraya... bole tak ko tukar ayat tu kepada binatang yang lebih comel??? tp dia cam buat tatau. kak aini still blur2.. ttiba suraya tanya balik. apa yang comel? and i said, ayat malu2 katak ko tu la.. tukarla kepada binatang yang lebih comel. i hate katak!

ttiba dia gelak and ayat ni klua, eh aku salah sebut eh? Bukan MALU MALU KATAK ke? ha???? dia bukan sengaja. tapi mmg dia sebut malu2 katak. aku pandang kak aini. and gelak. adoiyaiiiii.... kenapa mesti malu malu katak!!!! skrg aku tau 1 lagi kelemahan suraya. dia gagal dalam subjet kiasan!!!

to gatsue.. aku dah balas perbuatan suraya pasal "rumah terbakar panggil bomba" kat blog dia tu. so aku nyanyikan lagu ni utk suraya :

Lompak si katak lompat
Lompat la tinggi tinggi...
Cepatla katak cepat..
Jangan malumalu lagi...

Mua a a a aa a a a!

*mmula nak letak gambo katak kat entry ni. tapi... aku tak sanggup. I HATE KATAKKKKKK!!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template