Wednesday, January 20, 2010

~ Impian Casriena ~

I have alots of impian yang tak tertunai.. i mean, blum tertunai. ada yg suppose dah tertunai lama. tapi atas sebab2 tertentu, x dpt nak tunaikan.. now, aku usaha nak tunaikan 1-1.. dulu2, masa senang, aku anggap semua benda senang je nak dpt. honestly, aku x biasa idup susah. tp bila dugaan dtg to my family, aku blajar idup sederhana ( i cant say SUSAH sbb aku tau ada org yg jauh lebih susah dr kami). belajar menerima semuanya seadanya.. blaja cr duit sendiri.

dulu2 aku tak faham kenapa dugaan ni dtg. tak boleh ke idup senang je kan? but as for today, lepas gone through byk benda, aku dah faham.. Allah tu lebih tau apa yg terbaik utk kami... aku tau dah sekarang susahnya mencari rezeki. susahnya bila kerja makan gaji ngan org. earn only what has been signed on paper. dulu2 aku selalu pk, aku x yah susah2 nak keje ngan org. abah mampu bg aku bisnes sendiri. or like people said, buat apa ko keje susah2 rina, keje ngan bapak ko je kan senang. emmm... tak semudah yg org ckp.. x semudah yg org sangka..

Alhamdulillah.. semua tu dah kitorang lalu dgn habis cekal.. so its time to bangkit balik. tebus semua yg dah hilang. doa aku semoga sekali ni diberkati. 1st thing, aku nak settle all my debts which aku tgh usaha nak sette 1-1. insya Allah.. by this year settle lah semua. aman skit hidup kan?

next.. beli apa yang aku x beli2 walaupun dah bertahun nak benda tu. bukan tak usaha. tp tiap kali pun, mesti ada je benda2 yg jd n aku kena korbankan benda2 yang aku nak sgt tu. but i hope i will get it within this few months.

lagi? travel... aku rasa aku byk tercicir. aku nk g travel 1 dunia! aku nak sgt g tempat2 impian aku expecially aussie. sekali seumur hidup aku ni pun tak apa. mcm london, paris.. aku jeles tgk kengkawan yg dah lepas. emec & suraya nak g aussie n NZ bulan 3.. ermmm.. dorang tercicir aku aritu. sedih wo.. sgt sedih. nak book flight selepas tu dah mahal.. xpelah.. bukan rezeki aku..

aku xmau rasa sedih ketinggalan lg dah. aku mmg nk pegi tempat org jugak. travel mate semua da kawen. takpe! aku pegi sorang2 pun xpe. yg penting impian aku tercapai jugak. Insya Allah.. aku sgt berusaha utk tu.

so far, semua ni yg aku nak buat sgt2.. skrg aku nak realisasi kan Impian Casriena. apa ada dlm Impian casriena? tunggu... mcm2 ada! aku kena cekal, usaha, tawakal.. Insya Allah.. =)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template