Friday, January 15, 2010

~ Tabur je lah ye? ~

Mlm td aku chat ngan kam, kam skrg tgh excited menanam bunga2 an dan segala jenis benda yg boleh ditanam. masa kitorang balik dr jb, aku tolong dia tanam pokok bunga kol 12 tgh malam.. bole?? ha ha.... boleh saje!!!

smlm dia tanya aku, nak tanam serai cucuk je lah kan? aku ckp xleh nak cucuk trus. kena rendam kat air dulu bagi berakar skit. pastu tanam lah btul2.. next question dia : halia?? tabur tabur je lah ye??? aku dah blur.. apa benda yg tabur??? ko pakai benih apa boleh main tabur2??? setau aku halia ni kena tanam jugak la mcm serai!!

rupanya.. dia ingat benih halia ni mcm biji sawi.. pakai tabur je.. adoiyyaiiiiii... smlm aku gelak sensorang atas katil. hari ni aku cite kat kak su, lyn n feeza.. mmg gelak gila! aduhaiiii kam.. buat sales hebat kemain, tp nk tanam halia pakai tabur! bak kata lyn : ko ingat kalau ko tabur halia tu dia akan merangkak sendiri ke dalam tanah??????? mua a a a a a !!!


aku masih berfikir, cemana lah nak tabur benda alah ni dgn harapan ia tumbuh dengan sihatnya..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template