Monday, July 14, 2008

Redang Blast Out - Day 1 cont"

Aku ngan Kairin naik feri kol 9. The rest have to wait for the next ferry. Sejam stengah la jugak nak sampai ke Pulau Redang. I try to sleep tapi sgt excited so x bole tido. Dlm ferry dok tayang diehard 4.0. dulu aku x sempat tgk kat wayang. so... aku khusyuk la menengoknya kan... kejap² kepala aku panjang je pandang luar. takut pun ye jugak. otak dah start pikir. kalau tenggelam cemana. anyway, masa masuk ferry aku dah observe da kat mana emergency door, kat mana safety jacket cemana nak pakai and so on.ferry start jalan je aku dah pegang kairin. ahakssssss... well caring is sharingggg.

b4 sampai, dah nampak small² island.. cantik nya... air biruuuuuu je. then ferry stop. air cetek. so kena naik kapal lain untuk pegi ke pantai. masa tu.. subhanallah.. cantik wooo redang. air jernih gilos! redang has been put under marine park. so.. no fishing activities is allowed. kalau nak fishing jugak, 20 km from pantai bole la. huh?? 20 km??? bole pancing jaws dah tu. sian min dok usung fishing rod tp xleh guna.. ko pancing ikan pasar udah la min oi..



Sampai pulau, check in hotel. We meet uncle Yap, the resort owner. Uncle Yap ni baik tp mulut bising. 3 hari kat resort dia.. adoiyaiiii meriah! dia dok bising kenapa last minute tambah bilik. kenapa itu kenapa ini.. aiyoooo uncle. its an adhoc plan.. mcm ni laaaaa.... sambil tu menikmati keindahan pulau tu.. isk! mmg cantik siut... well.. waiting for min, alin, tini and jit to come. uncle yap kata nk lg murah better amik dia nyer family room yang bole masuk 6 org terus rather than amik 2 rooms. well.. lepas da masuk bilik, yes... sgt berbaloi!!!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template