Tuesday, January 20, 2009

Ada Apa Dengan Weekend & Juara Lagu

Weekend yang sgt gilang gemilang. hahahhaha.. last thursday mum sms, they want to stay at ayu's house before pegi melaka. y melaka? coz my kazen yang kawen tu kenduri kat belah pengantin lelaki plak. so oleh sbb ma ngan abah skrg sgt rajin berjalan. they want to join the rombongan lah.

so, mlm jumaat dorang tido kl, on staurday bwk ma jalan IKEA. Ma ada byk brg IKEA. tapi dia x penah g IKEA. eheksss.. sume main order je. kitorang la yang pegi and beli. ma suke brg yang kecik² cam candle, lantern, lampu, jug, mug and so on. actually cam kesian kat ma. dia selalu nak g IKEA but kitorang cam refuse nak bwk coz IKEA tu besar. aku x rasa ma mampu nak pusing.

IKEA kan kena buat pusingan complete baru bleh klua.. but this time, aku nekad nak bwk ma. kalau dia penat, dia bole rest kat kerusi tu sume. (ma cepat penat selepas operate injap jantung dia. skrg injap dia adalah plastik) so.. dengan berkobar, bawaklah ma pi ikea bersama askar ku yang huru hara itu. nasib baik ayu n roy ikut sekali.

sampai kat bwh tu aku nampak wheel chair. otak aku yg terer nih dok pikir, y not aku amik wheel chair tu n tolak ma 1 ikea?? mua a a a a a! "ma... nak tak naik wheel chair, ina tolak ma?" "boleh ke??" "boleh je.. kalau tak nnt ma letih, ikea ni besar ma.." "ok... boleh" mua a a a ! kesimpulannya, aku tolak ma atas wheel chair ronda 1 ikea ok! ma tak penat... mua a a a a!

askar² ku ittew??? dapat sorang 1 troli utk budak tu. sgt happy ok! da la sume benda dorang nak beli. mmula brg masuk dlm troli besar, pastu bila dorang da dpt troli, sume brg kena agih masuk troli dorang. mmula ok. tp pastu adam x puas hati sbb troli anis penuh, troli dia tak. and the best part is, dorang buar racing kat dlm tu! haiyooohhh! adam drift ok! org keliling dah gelakkan dorang.

time nak bayar, adam x mau lepas troli. dia nak jugak tolak troli dengan brg keluar. aku klua kan brg, dia nangis. bukan nangis sikit... melalak ok!! adam tanya "Nape kena bayarrrrrr!!" erk! adam... mummy blum kawen dengan tokey ikea ok.. so.. kita kena bayar. heheheheh!

abah ngan ma decide nak lepak melaka utk 1 mlm memandangkan aku xmau ikut dorang pi kenduri. malassssss... so mlm tu tinggal kitorang ngan askar shj. tp linah n family + abang n family dtg. rasa cam raya la pulak. mua a a a!

sunday lunch umah linah. anak² kitorang ni x leh bjumpa. kalau bjumpa.. sgt huru hara ok! tgh aritu kitorang buat conclusion yang umah linah telah menjadi taman tema! anak² dok lari sana sini, terjerit sana sini + menangi sana sini!!!

abah balik mlm.. and yeap.. abah nampak cam happy dok umah ayu. kira ok lah. bukan senang abah nak lepak lelama umah org ok! itu mmg tabiat abah la tu..

Juara lagu..

Before juara lagu start, aku gatal tanya sapa nak bet utk JUARA LAGU. bukan juara kategori. aku, ayu n epit amik LAGU KITA. E amik Faizal Tahir tp lagu CUBA. Roy amik Meet Uncle Husin. kitorang awal da gelak kat roy. bole menang ka??? mua a a a a! tp lagu aizat tu best kan.. faizal tahir pun ok..

so dengan penuh khusyuk nya kitorang tgk benda alah tu.. owhs.. bet kitorang x byk.. rm5 sahaja. well.. as known... sume kalah! roy je yang menang sbb MUH tuh menang!!! kitorang bajet faizal tahir. ttiba announce MUH! perh... roy yang berkain pelikat tu boleh melompat!!! adoii.. nasib baik tak terlucut. boleh buta mata beta!

so... kaedahnya.. kami kalah bet. tp ok la.. juara lagu tahun ni sgt happening. estrange sgt best ok! aizat pun perghh... sore dia sedap! the rest pun superb. tp kengkawan, aku suke dengar lagu MUH tu. makin suke. tp yang masih tak berubah... aku ttp tak suke nengok muka si lan tu menyanyi.. mua a a a!

1 comment:

khairulhasli said...

Tiada bintang
Dapat menerangkan hati yang telah dicela
Bagai ku lumpuh tak mampu berdiri
Aku tetap begini takkan berubah kerna

Aku tetap aku dan alur hidup mu bukanlah aku
Guna hati akal dan fikiranku
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu
Adakah aku
Hanya boneka yang sering engkau mainkan

Yang dikawal oleh jari jarimu
Ku punya hati dan perasaan
Pernahkah engkau fikirkan
Cukup-cukuplah oh cukuplah
Guna hati akal dan fikiranmu
Berbeza engkau dan juga aku
Dua hati yang tak mungkin bersatu

Tak tahan tak tahan
Sabarku tak tertahan
Melayan sikapmu perawan

Berbeza berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa

Bebaskan
Ku ingin dilepaskan
Kita tidak sehaluan

Cukuplah sudahlah
Sampai disini sahaja
Hubungan kita berdua

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template