Wednesday, February 16, 2011

~ Maaf andai aku menyusahkan kamu- kamu semua ~

Lama tak merepek kat sini panjang2 kan? selalunya aku hapdate kat bb.. malas nak taip pepanjang.. but there are time where i really need place or someone for me to talk to.. so today aku merepek panjang lah skit kot. bebalik aku gak baca blog nih.. hehehe!

if jazz is arround, definitely aku cari dia n peluk dia nangis sepuas hati.. too much that i keep now.. mengadu pada tuhan mohon di beri kekuatan hati dan perasaan, mohon di beri pertunjuk.. nk mengeluh sgt pun x boleh.. aku antara manusia yg selalu di duga Allah.. jadi aku kena kuat setiap kali dugaan datang.. sebelum2 ni boleh, takkan sekarang x boleh kan?

too much to write... but let me start with what i have in mind now.. aku kena belajar utk lebih faham.. ttg sesuatu. aku perlu lebih memahami tentang sesuatu itu adakah atas kerelaan kerana tanggungjawab pada seseorang atau suatu keterpaksaan kerana seseorang.. complicated tak?? bunyik cam complicated. but it is not actually..

dlm hidup aku, aku membesar dlm keluarga yg penuh kasih sygnya.. penuh keperihatinannya.. melimpah ruah... sampai jadi hasad dengki org.. aku sgt bersyukur utk itu.. kerana itu yg membentuk aku harini... alhamdulillah... aku jd manusia yg prihatin, yg penuh kasih syg, aku jadi manusia yg jujur bila berbicara, jujur dlm apa yg aku kerjakan.. redha dlm apa jugak yg aku buat.. sbb itu jugak, aku jadi mudah terima apa pun yg di aturkan tuhan utk hidup aku..

segala apa yg aku buat, tak kira lah utk family, utk org yg aku syg, utk kawan2, utk kerja aku or apa saja, aku consider as tanggungjwb.. aku x mengeluh kalau aku kena buat sesuatu yg lebih utk perkara2 ni semua.. aku x mengira apa yg aku buat utk org2 yg aku syg, aku x mengira apa aku buat dlm keje aku biar pun kdg2 bukan tanggungjwb aku.. biar aku bersusah payah berhempas pulas, asalkan aku menjaga hati mereka2 yg aku syg, asalkan apa2 yg patut aku buat selesai n org lain x jd mangsa..

tapi... khilaf aku... kdg2 aku mengharapkan org utk berfikir mcm mana aku berfikir... kdg2 aku expect org akan buat semacam mana aku buat utk mereka.. which yg sebenarnya, i wont get people to think the way i am thinking.. other people wont do the way i do for them.. n when i realized that, i get disappointed.. sgt... =(

hermmm... kdg2 nak je hidup sendiri yg x menyusahkan org utk buat apa2 utk aku.. hendak je lari jauh... jauh dari semua org... aku x perlu mintak tlg org, x perlu mengharap kan org.. semata2 diri aku sendiri.. susah senang sendiri.. kdg2 aku rasa apa yg jadi tu suatu tanggungjwb org pada aku.. tp.. tak lah.. org x pernah rasa benda tu mcm tu.. mungkin org terpaksa buat sesuatu tu utk aku.. and thats the saddest part ever... nah.. aku tarik nafas n aku rasa dada aku nyilu!!! sakit siot!!!

maafkan aku kalau aku menyusahkan kamu2 semua.. kdg aku x sedar.. kdg aku terlalu yakin bahawa itu tanggungjwb kamu2.. sedangkan sebenarnya itu bukan.. dan kamu2 semua terasa terpaksa utk aku.. maafkan aku bila aku tak sempurna.. maafkan aku bila hati ini mula terasa..

aku mau belajar tidak lagi berharap.. tidak lagi memikirkan yg indah2.. tapi jangan risau.. aku masih dengan pendirian aku.. segala yg aku kerjakan, yg aku buat, adalah tanggungjwb aku kepada kamu2 semua.. sebagai tanggungjwb aku kepada kamu2 yang aku sayangi sejujur hati..

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template