Sunday, June 28, 2009

Aman jatuh longkang!

Arini selsema, sakit tekak. Penangan durian kot.. Aiyoohhh! Suffer! Tgh dok lepak melayan bdn yg tak sihat n stone mkn ubat selsema, dgr ma jerit kat dapo. Aman jatuh! Aku still kat atas kerusi buat xtau. Ayu n yoi meluru k dapo. I didn't expect teruk.

Ttiba ma kat pintu dapo da jerit mintak aku tolong. Dgn muka yg sgt pucat. Dia dokong aman. Erk??? Bila aman bpaling kat aku darah is everywhere @ his face! Ya allah!! Anak aku.. Aku capai aman, cepung dia tekap luka dgn kain.

Dlm hati tuhan je yang tau. Since semua da panic, aku trus sebut hospital! Yong terus amik kunci.. Start kete. Aku bawak je aman. X pikir apa dah. Sapa ada sama k apa k. Dlm kete aman diam.. Ya tuhan.. Knapa diam ni. We keep calling his name.

And he cry again.. Nasib baik dia nangis semula. Lega skit. Sampai hospital, aku x peduli apa dah. Sorang kakitangan hospital klua trus n tanya kenapa? Dia jatuh! Bleeding byk! Tlg..

Bukak je pintu kecemasan trus pi bahagian kritikal.aman menangis gila2.. Ya allah, br terperasan sumtin. Apa aku perasan.. Ha.. Nnt bgtau. Aman melalak atas katil emergency tu. Ya allah.. Tuhan je yg tau apa rasa.

Luka aman dorang bersihkan.. Balut aman sbb meronta2. Aku da panic bila dorang ckp nk tgk, kna jahit ke tak. Aku siap bole tanya, jahit mcm mana??? Uwa... Anak nk kena jahit ni...

Nasib baik lepas cek, xde pape.. Lubang luka tu pun x jahit pun xpe.. Br nampak muka yoi. Aku xtau dr mana dia dtg. Apa yg aku teperasan tu??? Ha... Kitorang punya la panic n nk bwk aman pi spital, sampai tercicir mamanya!! Haih.. Panic, emergency, baju aku penuh darah, mana nak pk sapa nak bwk k apa kan. Janji anak lepas pi spital je yg sempat dpk kan.

Alhamdulillah.. aman xde pape.. Balik pun ok. Da blk umah br la gelak masing2. Mana taknya, tercicir emaknya kan.. Epitla bwk dia pi spital naik motor.. Hek hek..

Aku fhm apa seorang ibu rasa. And aku x kisah bila org ckp aku sgt mcm mak2 kalau bab budak2. Mmg... Aku anggap dorang cm anak sendiri ma.. Haih.. Jantung terasa berenti sekejap. Semangat melayang ntah kemana... Lega sgt bila xde pape...

*ada org call arini.. Tp aku rasa sgt weird talking to him. And I wish not to talk to him again.. Sori...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template