Sunday, May 16, 2010

~ tipah tertipu!!! ~

Aku ingat bila dah sakit... Dok lelama dlm ward tu mcm org menunggu masa, kau akan berubah! Aku ingat dgn air mata yg berlinang2 tu kau dah berubah!! Bila mak abah nya yg bersusah payah, kau berubah!! Tapi TIDAK!!!

Dia masih buat emaknya menangis, adiknya menangis! Kenapa?? Apa masalah kau ni??? Belajar tinggi2, tp bodo kau melantun2!! Nak aku maki, kau sedara yg paling tua! Tp apa yg kau tunjuk langsung menyimpang dr segala yg baik! Apa lagi caranya biar kau sedar menghargai keluarga sama parasnya dengan kau menghargai keluarga mertua kau yg sgt diketahui buruknya dek seisi daerah ini???

Kau tau tak susah payahnya abah kau tu buat tempat utk kau berehat??? Utk mudahkab kau yg sakit tu???!! Kau pernah tak bygkan mcm mana abah kau tu bersusah payah menolak piano yg berat tu sorang2??? Dgn harapan, anaknya yg sakit tu akan berehat dgn selesa kat rumah sendiri????

Ingat! Setiap titik airmata mak n adik kau tu, aku kira! Aku tabur segalanya depan muka kau nanti!! Hati aku hancur bila ayat ni yang aku dengar : kalaulah mati nanti, berjumpa jasadnya di kubur je lah nanti..

* tuhan... Aku bermohon padamu.. Jauhkan aku dr kelalaian.. Amin..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Hanie Syafura said...

wa 'like' dgn keyboard yg basah!

CaSRieNa said...

Takpelah.. Things happen for reason, ada la tu hikmah dan sebab..

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template