Thursday, May 13, 2010

~ Perhentian - Day 1 ~


Mlm sebelum pegi, i cant sleep. berkemas pun malas.. aku start berkemas @ 12 midnite. dlm otak dok pk, nothing much to pack pun.. bj utk 3 hari. that's all. yg penting camera tak lupa. hihi. dah la sblm tu aku pening, memikirkan siapa nak anto pegi lcct pepagi buta tu. ada la yg tanya, kenapa tak bla bla bla tlg anta? well.. emm... susah lah nak ckp kenapa. takpe lah. mmg dr awal pun otak aku x digest org2 tu utk anta.. nasib baik ajib ada.. so ajib la anta kan..

gerak g umah yaya kol 5, after pikup yaya, masuk ukm amik ajib. btul ckp ajib, pepagi buta tu, pakcik guard tidoooo.. makanya aku dgn lalalala g amik ajib kat kolej dia. trus pi lcct.. kali ni travel dgn yaya + kak zura + kak ti.. yg aku btul kenal, yaya je. kak zura tu kawan yaya. aku penah jumpa sekali ntah bape tahun yg dulu. kak ti lak kazen kak zura yg kitorang br berkenalan masa kat lcct tu.

kitorang sampai lcct sedang elok. tp kak zura + kak ti x sampai lagi. so masuk mc d dulu. al maklumlah.. aku x tido langsung kan.. so mmg sgt ngantuk. yaya pun sama. we need some coffeeeeee!! aku mintak kat yaya order kan coffe + has brown shj. as usual... yaya silap order.. set 1! amik kau.. complete set coffee + hashbrown + burger. erk??? mcm mana nak sumbat kol 6 pagi tuh kan? hihi.. xpe.. yaya mamai...

kak zura n kak ti sampai kitorang trus check in.. x lama dok kat airport. naik plane.. oleh sbb seat kat tgh, so buat pertama kali nya dlm idup, stewardess tu buat demo keselamatan tu btul2 depan idung. hihi.. siap guna tray kat seat yaya tu. so nak tak nak, kitorang terpaksa lah menumpukan perhatian. sbb kesian lak kat dia buat aksi sensorang kan. takkan kitorang nak borak pulak dak?

perjalanan tak lama pun... aku rasa sejam pun x sampai. so nak lelapkan mata mmg x dapek la... touched down @ kota bharu airport. ye kengkawan... kalau nk naik flight, sila lah turun di Kota Bharu. bukan di ganu. kalau ganu nk ke jetty kuala besut tu jauhhhhhh... cab rm100 +++ tp kalau turun KB, 78 ringgit sahaja. masa exit pintu tu, aku x perasan rupanya ada pakcik yg pegang kertas "ms rina - pulau perhentian". nasib baik MISS ok! kalau Puan, aku suh pakcik tu tuka jugak kat situ! hihi..
so, naik cab yg dah ada tu nak g jeti kuala besut. kak zura mmg terkenal dengan byk ckpnya. sepanjang jalan dr kl ke kb, kb ke kuala besut dia mmg x renti bercakap. ha ha! adoiyaiiii.. aku x penah jumpa org yg x penat bercakap cam dia. dia bercerita ttg tempat2 dia dah pegi. kagum gak aku sbb dia dah g 1 dunia.. insya Allah.. 1 day aku pun akan mcm tu gak. tunggu masa je.. =)
Perut dah lapar. so ajak driver makan kat memana lu sblm sampai jeti. and yes.... sampai area TOK BALI, makan nasik dagang yg sangat sedap ok! argh.. mengigau! sukeeeenya... journey frm KB to jeti, 45 minit saje u olssss.. dah sampai... =) tp aku terkejut gak ttiba pakcik drebar masuk simpang kampung, belok2 blakang umah org segala. rupanya blakang2 tuh la jeti. aku ingat dia nak benti umah sapa..


No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template