Wednesday, August 8, 2012

Minggu depan Raya woi!

Keadaan kesihatan selalu tak mengizinkan nak merepek meraban kat sini
Alhamdulillah mabuk2 sume dah sgt2 kurang. kekadang je mengada nak pening2 muntah2 balik.
dah minggu ke 22 dah.. kejap je masa kan? 5 bulan stengah
perut pun sudah besar.. mmg jelas kebuyongan ittew
gila ko, 8 kg dah naik.
doc kata paling kurang nnt 12 KG.
12 KG??? skrg pun aku dah rasa cm monster berjalan ok!
tak apa lah.. lepas bersalin, kita diet balik!
*erk.. dengan harapan bleh kurus! haha..

lately, batuk selsema.. dah 2 minggu... semput lagi tu
aiyooo.. mmg sadis..
sakit kepala jangan cerita.
tapi demi si kenit tersayang kat dlm perut ni, ku gagahkan jua!
kesian ayah dia la.. makan minum tak terjaga..
semua benda pun aku rasa aku x mampu nak jaga
honestly, kadang2 aku menangis bila terkenangkan aku failed as a wife now.
tapi dia kata tak apa.. dia xde hal..
='( tapi aku tetap lah sedeh okeh!

ZRJ? alhamdulillah.. sangat sihat dan active. skrg dah boleh rasa dia berjoget2 di dalam
kadang2 sgt active sampai kena urut perut and cakap ngn dia jgn lasak sgt, mummy tak daya..
dia faham.. subhanallah! mmg menakjubkan..
tapiiiii.. kalau aku lapar, mmg dia bergerak non stop. gila kelaparan agaknya anak aku kat dalam ni
bila dpt je nasi, rasa cm dia melompat2 and kenyang dia diam..
hihihi... so hasil dari ketidak bolehan aku berlapar (termasuk heart burn yg sgt teruk) mmg aku x puasa..
dapat 2 hari je kot? takper lah.. nnt ganti.

Raya mana??? Ha.. sensitip tu... Tahun ni kena beraya kat SP.
Gila touching sekarang ni. nak2 minggu depan dah nak raya
Bukan aku xnak balik raya SP.. no  no no.. nak.. of course nak. rumah laki ok.. i want my hubby to be happy.
its just that emo sikit bila pikir tak beraya dengan ma, abah, adik2, anak2..
32 tahun melekat... skrg baru nak rasa beraya jauh2.. so perasaan tu mmg sgt bercampur2.
hopefully nnt tak rasa sedih sgt sampai menjejaskan mood raya.
aku dah explain kat anak2, mummy tak ada masa raya nanti.. mummy kena ikut uncle zul. tahun depan mummy balik raya mcm biasa ok?
they said ok kecuali annies yg dh faham n nampak dia sedih... nak buat cemana kakak.. mcm atuk kata. adat lah tu..
tapi aku dah siap prepare semua utk dorang. dah bawak beli baju, dah bawak beli kasut semua.
mcm every year aku buat tu. dalam pada x larat, aku larat kan jugak buat semua..
cuma yg buat aku sedih, siapa nk tlg ma abah masak? siapa nk kemas rumah? Ya Allah.. sedih.. sbb selama ni aku buat...
Ma kata, tak apa lah tu... ma boleh buat slow2..
last week abah dh masakkan rendang.. ='( rasa nak menitik air mata bila makan..
aku tau x mudah utk ma ngan abah jugak.. dah biasa tiap tahun anak ada depan mata, sekali ni x ada..
Ya Allah.. bahagiakanlah mereka.. bahagiakanlah aku dan suamiku juga..

Insya Allah.. raya SP pun mesti best. 1st time raya rumah mertua. hope everything gonna be ok. hope aku x spoil mood sendiri beraya. nnt pagi raya kita 3G okeh!! hoyeah!

=)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template