Thursday, October 9, 2008

Raya!!!

Cak!! Welcome back from homeeeeeeee!! Hows raya evryone? td chat kat ym ngan kak nuin. dia nak mandi. dia suh update blog!! eheksss.. lek la kak.. nak upload la ni.. tgh pikir mana nak start... emm.. emmm.. start sini lah..

September 26, 2008.

Friday before raya, aku da start cuti. Replace cuti nuzul quran tu. pagi² lagi da bangun. mmula ingat nak kena keje. sbb a day before i send an sms tu my big boss tanya bole tak nak cuti. he didnt reply my msg. mlmnya pun he called me and bg some last task before cuti raya. i pagi² aku bangun siap²la nak pi keje. barang² dah siap packing. punggah sume masuk bonet. dengan kuihnya, bajunya... langsirnya.. segala yang patut bawak balik la kan.. ttiba.. big boss anta msg. Dia kata dia lupa aku nak replace cuti. so why not aku cuti je dulu. task tu sume proceed la lepas raya...

adoiyaiiiii... big boss ni selalu camtu tau.. kalau tau aku da bole cuti.. smlm lg da balik. uhukssss... so.. what i did, masuk brg sume dlm kete then gerak pi opis. sampai opis isi form cuti then salam² ngan opismate sume and cabutttttt! hoyeah... balik kampung.. ho ho ho balik kampung... even its friday, hiway da bz. kat toll karak dpt goodie bag n stiker. pergh.. mmg feeling nak balik kampung la kan. (padahal sejam perjalanan je tu).

Sampai umah alahai.. anak² da tunggu. excited gilaaaaa becoz rasa meriah semacam. oleh sbb ayu blum balik so x dapek la nak buat kuih lg.

September 27, 2008

Macam biasa je. layan anak² coz ayu balik da lewat malam.. so x sempat nak wat kuih apa pun. sambil layan anak sambil carik daging nak buat serunding. serunding??? yesss.. tahun ni masak serunding sendiriiiiii! ho yeahhhhh!

September 28, 2008

Siang sume cam biasa. tp tahun ni mmg teruk la puasa aku. gila byk lubang. tonsil bengkak siut. tak termasuk lelah lagi. isk isk isk isk.. mmg banyak la aku kena ganti. sampai last puasa pun aku x dpt puasa.. hue hue hue! oleh sebab ayu dah balik, so kitorang plan nak buat almond london sendiri. ayu da beli alat²nya kat kl. after bbuka, sibukla aku menguli tepung untuk buat almond london.
Almond london kitorang takde la secun ni.. hahahah!)

kodek da balik cuti. dia la yang tolong isikan coklat kat dlm cup tu. no wonder la almond london ni mahal. bukan sebab ramuan tu mahal. tapi keje yang remeh. keje 2 kali kata org. percubaan pertama yang tak mengecewakan. even 1 tahap coklat tu dah keras sebab terlebih masak. takper.. tuko coklat lain. hehehhe..

buat punya buat punya buat.. gelak punya gelak coz kodek n epit x abih² buat lawak.. sedar² dah kol 4. habiskan almond coklat tak cukup. so kena tunggu abah beli esok. kitorang simpan peralatan, sahur dan tidooooo... zzzz....

September 29, 2008

Hari mengemas rumah. kenapa tak sehari before raya? sbb esok sure aku x klua dr dapo. so apa yang sempat buat arini, kitorang buat. mlm nnt dah nak kena masak serunding, nak kena sambung letak coklat, nak kena gentel kuih siput! uhuksss... adoiyai... so apa yang sempat buat siang tu, buat siang.

start from today, aku da tak klua dapo. petang ni aku sempat buat kerepek pisang. after kerepek pisang, sambung masak serunding. ada org dtg pun x sempat nak jenguk. sbb serunding kena kacau selalu. dah habis serunding, start uli adunan kuih siput. kodek da amik tugas coklat. actually aku ada sejarah x best pasal kuih siput ni. masa dok kuantan, mak long xde nak tolong ulikan doh. aku buat² pandai sendiri. hasilnya, 2 kilo tepung buang mcm tu je sbb x menjadi.
( kuih siput kitorang juga tak secun ini!)

tahun ni da ckp ngan maklong nak mintak dia ajar tapi bz sngt. sampai tak sempat. oleh sbb ma da beli sume bahan, aku terpaksa buat² pandai!!! well.. menjadi jugak akhirnya!!! gentel punya gentel.. kodek pun dok isi coklat.. sedar² dah kol 5. adoiyaiiiii...sahur subuh dan zzzzzzz... sgt penat ok. and i cant imagine how bz i am before raya.. jeng jeng jeng...

to be continue...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
 
Dear Diary Blogger Template